Gamla stan
Publicerat den

Första dagen i Dubai så ville vi se gamla delen utav Dubai. Så man verkligen kunde upskatta den rika och glamourösa delen utav stan.Så vi gick runt på massa marknader, guld, tyg och kryddor och allt där emellan. Och nu måste ni föreställa er att stan var som en scen ur aladin. Det står alltid någon försäljare utanför butiken och försöker locka in turister med "Special price, only for you my friend", och fick höra "Shakria" ett antal gånger haha. Ett knep som många hade var att dom tog kashmir scarfar och svepte dom runt din hals så fort som möjligt, fast du säger nej. Då blir du tvingad att gå in i butiken och ta av den och det är då dom ser till att erbjuda ALLT dom har i butiken. Det gäller att vara väldigt sträng och elak om man inte vill köpa något, vilket jag inte kan vara. Så det kan ta dig en evighet att ta dig ut ur butiken.

En till sak jag måste berätta är när vi gick på marknaden, kom det fram olika män och sa " Gucci, dolce gabbana, louis vuitton, yves saint laurent" Och jag visste precis vad det handlade om, fejk väskor. Övertalade min mamma att åtminstode se på en. Så mannen bad oss att följa efter honom. Han började gå ifrån huvud gatan vilket vi tyckte var misstänksamt. Vi fortsatte gå och gå i små smuttsiga gator tills vi kom fram till ett höghus då han bad oss gå in i hissen. Det var mörkt, smuttigt, man hörde någon bebis skrika i bakgrunden. Då fick vi alla dendär känslan, då den lilla rösen i huvudet säger " detta kommer inte sluta bra, gå där ifrån" Så vi började nästan springa där ifrån. När vi kom till huvudgatan så bad han oss vänta där istället så hämtade han ut väskorna här. Visst det kändes som en bättre ide så vi väntade. Men åter igen så kunde han inte visa väskorna öppet utan vi fick slingra oss i små och trånga gränder tills vi kom till en butik. Det var de finaste väskorna jag sett. Sådan bra kvalitet att det går inte att missa. Men när vi såg priset så kunde jag lika bra köpt en äkta. Så vi bestämde oss att gå. Det var vårt första nybörjar misstag. Pruta alltid! Det hör till deras kultur.

Fast när jag tog en titt på en äkta väska som kostade sisådär 13.000kr, ångrade jag mig ganska grovt att jag inte köptde den från marknade, haha!

Utställning
Publicerat den

Bilden på båten är en utav mina bilder

Visst är det skönt med fredag? Jag försöker fortfarande anpassa mig till det kalla och grå vädret. Jag vore ljuga om jag sa att jag inte drömmer mig bort till solen och värmen. Men det är jag nog inte ensam om.Åh, är så nyfiken hur det kommer gå för Kenxa i let´s dance. Jag antar att det är ganska många som kommer kolla. Tusan vad nervös jag hade varit. Hade man ens tackat ja till en sådan sak? Lära sig pardans är säkert hur kul som helst men inför hela Sverige, inte lika avslappnat kanske. Hur som helst, kommer bli kul att se hur det går för henne.

Här ovan har ni bilder från idag. Vi som går foto har fått ställa ut våra bilder i stan. Så tänkte visa lite hur det ser ut. Blev hur inponerad som helsy när jag såg alla andras bilder. Vi fick alla redovisa vår bild och sedan välja någon annans bild som favoritbild. Min blev faktiskt vald, vilken värmer gott om hjärtat. Super kul!

Resans början

Utsiketn från mitt rum

Vi skulle upp tidigt som attan för att ta oss till Köpenhams flygpkats. Tog flyget till Zurich och sedan vidare till Duabi. Måste verkligen säga att bolaget Swiss som vi åkte med var väldigt bra. Riktiga bestik och tallrikar när man åt. Maten var dessutom godare än vad jag brukar ha i skolan, haha ganska sorligt om man tänker på det viset. Vi kom ganska sent på kvällen så det var att åka direkt till hotellet. Men jag måste säga att redan på flygplatsen blev man imponerad. Det finns alltid stora klockor överallt på flygplatser, jo i Dubai var alla sådana klockor Rolex. Inte illa va? Inte nog med det var taxin inte så dålig den heller, bara den nyaste modellen utav BMW. Haha helt sjukt. Kan ni tänka er ett land där taxin är bland de finaste bilarna vi kan föreställa oss. Tänk då hur de extremt rika låt oss säga "vanliga folket" i Dubai körde för bilar. Att se en Ferrari och Lamborghini var absolut lika vanligt som att se en volvo i Sverige.

Vårt hotel hette Abidos al barsha, googla det! Bästa hotell jag varit på. Vi hade ett rum på näst högsta våningen. Vi hade dessutom en hel vägg utav fönster från golvet till taket med en underbar utsikt. 3 badrum med både dusch och badkar i varje.Pool och bar fanns på taket.  Vårt rum hade 120 kvm, lite mindre än vårt hus haha. Okej nu börjar detta se ut som hotellet har sponsrat mig och betalat mig för att prata så gott om dom, haha. Men så ligger det inte till mina vänner.  Kan verkligen säga att vi trivdes som bara den.

Dubai 2014
Publicerat den

Nu förstår ni nog varför jag inte har bloggat de senaste veckorna.

Jag har nämligen varit i Dubai! Har precis kommit hem så jag är extremt sliten och trött efter 9-10 timmar i olika flygplan. Så jag tänker inte skriva så mycket nu utan vila lite. Men jag måste säga att jag är totalt förälskad i Dubai.

Tänker framöver göra inlägg om allt jag gjorde i dubai. Från shopping till safari utflykt. Har dessutom 1000 bilder att visa upp. Kommer bli grymt! Ska dock sova lite nu. Godnatt!

För er som behöver värme
Publicerat den

För er som är hemma över sportlovet, som måste stå ut med det trista och gråa vädret. Detta inlägget är ägnat till er. Bjuder på få men underbara blider som får mig att längta något fruktansvärt till sommaren. Njut och dröm er bort.

modell

Jag fick äran av att stå modell

Jag går ju foto inriktning på gymnasiet så vi fick som sagt en uppgift att fota i studio. Ghia skulle göra reklam för detta halsbandet och jag fick äran att stå modell. Tyckte resultatet blev jättesnyggt så tänkte att jag kunde lika bra visa upp det här. Vi var ensama i studion så vi satt så hög musik och jobbade flitigt. Måste säga att jag skulle kunna vänja mig att jobba på det sättet, haha.